Uppdatering av terminaler med äldre programvara

Publicerad: 2018-12-06 Kategorier: Taggar:

Nets har gjort en inventering och funnit att många kunder har en äldre programvara på sina betalterminaler. Dessa bör uppdateras omgående för bästa funktion, snabbhet och säkerhet.
Vi rekommenderar er att alltid ha den senaste versionen av Nets programvara i era betalterminaler.

Ni kan välja att själva uppdatera betalterminalerna manuellt eller be Nets schemalägga en uppdatering ett
visst klockslag/datum. Uppdatering via schemaläggning bör helst ske nattetid då det kan ta ca 30-120
minuter, beroende på uppkoppling. För schemaläggning behöver ni meddela Nets minst 2 veckor i förväg.

Schemaläggning kräver alltid att er betalterminal är uppkopplad och detta sker i vissa fall via kassasystemet.
Betalterminaler som inte lyckats hämta uppdateringen kommer ni behöva uppdatera manuellt själva. Nets
kan vid behov hjälpa er med en lista över vilka betalterminaler som inte uppdaterats.

Om ni efter att uppdateringarna är klara får en förfrågan om att hämta nytt avtal: Dra lösenkortet tryck
sedan 11.

 

Har ni frågor vänligen kontakta Nets support på tel. 08-609 92 00