Öka lojaliteten med din egen mobila kundklubb!
Publicerad: 2018-12-04 Kategorier: Taggar:Det svenska start-up företaget Karming har i år lanserat ett digitalt och smart kundklubbskoncept som möjliggör för mindre företag och butiker att dra nytta av samma digitala teknik som e-handelsaktörer och stora kedjor använt för att utveckla sina populära lojalitetsprogram.
Parallellt med att e-handeln växer och mindre butiker och företag får svårare att konkurrera utan dyra investeringar i teknik, så ökar svenskarnas intresse för så kallade lojalitetsprogram. Karming, som grundats av Robert Pettersson Svensson och Kari Taipalus, tar fasta på den här utvecklingen och lanserar ett smart kundklubbskoncept som överbygger det digitala gapet mellan den stora och lilla aktören.
Ungefär åtta av tio svenskar är medlemmar i ett lojalitetsprogram, men kunderbjudandet är koncentrerat till större kedjor och företag som har möjlighet att hantera mycket information om sina kunder. De lösningarna som funnits hittills har varit för dyra och avancerade för den lilla aktören. Till exempel är juridiken och tekniken som ett lojalitetssystem kräver är ofta övermäktiga för enskilda handlare. säger Robert Pettersson Svensson, medgrundare av Karming.
Karming tillhandahåller en prenumerationslösning – Smartkundklubb.se – som ger användare möjlighet att i ett enkelt gränssnitt skapa en egen mobil kundklubb och kundanpassade kampanjer, som kan skräddarsys efter kundernas demografi eller tidigare preferenser. Användarna kan också formge och anpassa kampanjerna efter egna varumärken och koncept. Lösningen är GDPR-anpassad och Karming ser förutom detaljhandeln caféer, restauranger, frisörer, skräddare och skomakare som viktiga kundgrupper.
Den lokala butiken har en stor fördel mot e-handeln – fantastiska relationer mellan människor. Det gäller att med digitala verktyg dra nytta av det här personliga mötet. Det kan vi nu göra något åt och ge aktörer som kämpar med digitaliseringen ett nytt verktyg, säger Robert Pettersson Svensson, medgrundare av Karming.
Karming AB är ett molntjänstföretag som vill vara med och digitalisera omvärlden. Karming skapar lojalitetstjänster till alla typer av företag - allt från butiker till frisörer, café och restaurang. Grundtanken är att digitala värden ska komma även de små aktörerna till gagn.
Karming AB grundades år 2017 av Robert Pettersson Svensson och Kari Taipalus.
Läs mer på www.karming.se
Arkiv
-
2022-04-25
Så säkrar du upp sommarens försäljning -
2019-09-26
Kortterminaler utan contactless stängs ner -
2019-06-11
Företagare är nöjda med livet enligt rapport -
2019-05-06
Sweden is going cashless - skriver CBS News -
2019-03-11
Kortterminaler som stängs ner för gott -
2018-12-07
Betallösningar och snabba pengar -
2018-12-06
Uppdatering av terminaler med äldre programvara -
2018-12-04
Öka lojaliteten med din egen mobila kundklubb! -
2018-11-30
Effektiva tips inför julhandeln -
2018-10-02
Nets fusionerar med Concardis Group -
2018-01-31
Teller och Kortaccept har blivit Nets -
2017-12-06
Fördelar med kontaktlösa betalningar -
2017-10-17
ENA Operations på konferens med mingel -
2017-10-09
Datumet då handeln slutar ta emot kontanter -
2017-10-03
Utgående kortterminaler -
2017-09-26
Kontaktlösa betalningar - är du redo? -
2017-08-28
Bättre pris för dig -
2017-08-21
Efter semestern-tips -
2017-07-12
Nytt utseende! -
2016-12-23
God Jul & Gott Nytt År! -
2016-09-06
Nets har för avsikt att börsnotera -
2016-06-08
Sommarkampanj på Nets betalterminaler -
2016-05-13
Tak på inter-change avgifter innebär lägre transaktionspriser för handlare -
2015-04-21
Partnerträff med Nets i Malmö -
2014-12-22
Kontoret stängt över jul och nyår -
2014-10-15
ENA Operations deltog på Netsdagen 2014 -
2014-06-04
Ny samarbetspartner för kortinlösenavtal -
2013-11-04
ENA Operations deltog på Netsdagen i Sverige